پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۷۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۷۹۵۸ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۸۴۶۷ مورد

سه شنبه ١١ تیر ١٣٩٨ ساعت ١٢:٣٢ ب.ظ   ( بازدید : 850 نفر )

كمبود ويتامين دي عامل مهم تغييرات هورموني در بدن

كمبود ويتامين دي يكي از عوامل مهم و تأثيرگذار در تغييرات هورموني بدن است.

به گزارش پايگاه خبري وبدا، عضو هيئت علمي و پزشك فوق تخصص غدد دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي با بيان اينكه ، ويتامين دي جزو ويتامين هاي مؤثر در رشد و استحكام استخوان ها است گفت: ويتامين دي نقش هورموني در بدن دارد و باعث مينراليزاسيون استخوان مي شود.

دكتر حبيبه سادات شاكري افزود: با وجود كمبود ويتامين دي در بدن، املاح ، كلسيم و فسفر در استخوان رسوب نمي كند و بافت استخواني نرم مي شود و حالت استخواني به خود نمي گيرد.

وي به نقش مهم ويتامين دي در بدن اشاره و تأكيد كرد: با توجه به عوارض كمبود اين ويتامين و شيوع آن ، تمامي افراد بايد نسبت به درمان اقدام كنند.

وي نسبت به مصرف خودسرانه ويتامين دي هشدار داد و تصريح كرد: دريافت ويتامين دي بايد پس از بررسي سطح آن ،طبق استاندارد و بر اساس سن ، جنس و ميزان مورد نياز بدن باشد .

وي اظهار داشت: افزايش بيش از حد ويتامين دي در بدن زمينه افزايش ترشح كلسيم خون و سنگ هاي كليوي و ادراري را فراهم مي آورد ، بنابراين از مصرف خودسرانه آن به شدت پرهيز كنيد .

وي خاطرنشان كرد: كمبود ويتامين دي باعث كاهش هورمون ها شده و به طور مثال كاهش هورمون هاي جنسي باعث بروز پوكي استخوان زودرس مي شود.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.